Aasia odavlennufirmad – planeerid reisi Aasiasse?

 

Air Asia, Tigerair, Jetstar – kõiki kolme lennufirmat ühendab võimalus erinevate Aasia riikide vahel odavate hindadega ringi lennata. Pakume teile ülevaadet, kuidas lennata soodsalt Aasia piirkonnas.

Aasiasse jõudis odavlennufirmade laine Euroopaga võrreldes hiljem, kuid tänaseks on hakatud juba rääkima lennuvõimaluste üleküllusest. Jah, Aasias on küll potentsiaalseid reisijaid palju, aga pakkumine võib mõningatel liinidel nõudlust parajal määral ületada. Näiteks Tigerair ongi seetõttu tühistanud lende ja tõmmanud haaret koomale.

Toit ja transport on suuremalt jaolt Aasias kõvasti odavam (jättes kõrvale Jaapani, Lõuna-Korea jms), nii et tihtilugu ampsab kõige suurema tüki reisi eelarvest lennutransport ehk lennupiletid Eestist või mujalt maailmast pikisilmi oodatud eksootilisse sihtkohta. Kui koha peal olemiseks pole lõpmatult vaba aega, siis võib lendamine olla hea variant ringi liikumiseks. Üldjuhul on kohalik transport nagu bussid ja rongid tõesti läänemaailmaga võrreldes odavamad, kuid võivad võtta meeletult kauem aega ja kulutada parajal hulgal närve. Näiteks Kambodžas sattusime ootamatult 17-tunnise bussisõidu otsa. Elamuse ja kohaliku elu mõistmiseks on maismaal liikumine suurepärane, aga ajakitsikuses ei tasuks peljata kohalike odavlennufirmade teenuste kasutamist. Tõsi, hiljuti kukkus Air Asia lennuk alla, aga jätkuvalt on lennukiga sõitmine kõvasti ohutum tavalisest autoteel liiklemisest ja pärast sellist intsidenti võib kindel olla veelgi tõhusamates turvameetmetes.

Kui odavad need piletid ikkagi on?

Sarnaselt Euroopas paiknevatele odavlennufirmadele võib komistada parimate hindade otsa suurte sooduskampaaniate ajal, näiteks Air Asia teeb aeg-ajalt piletitele eriti suurt alet. Ülejäänud ajaperioodil võib arvestada lühemate lendude puhul 35-85 EURiga (näiteks Singapur-Bangkok, Singapur-Jakarta) ja pikemate puhul 85-145 EURiga (Singapur-Gold Coast, Kuala Lumpur-Delhi). Siiski võib leida pärleid või vastupidiselt rahakoti tühjendajaid vastavalt hooajale. Kui Tai saartel on ikkagi ränk vihmaperiood ja inimesed vahetavad rollerid paatide vastu, siis võib suure tõenäosusega oodata lennupiletite hindade alanemist. Küll aga võivad firmad kõrghooajal hindu kõrgemaks kruvida ja nõudlus piletite vastu tõuseb loomulikul teel. Kuum päike, soe vesi ja odavad lennupiletid käivad haruharva koos (aga siiski võib vahel ette tulla!). Kagu-Aasia on eriliselt suurel määral odavlennufirmadega kaetud ja mõnikord võivad lennupiletid poliitiliste sündmuste tulemusel alaneda. Kui Bangkokis toimusid suured rahutused ja oli hirm komandanditunni välja kuulutamise ees, siis saime Singapurist piletid päris odavalt. Tõsi, lennuk oli üsna tühi ja pidime muretsema, kas üldse lennujaamast edasi linna saame.

Millised odavlennufirmad üldse Aasia riikide kohal ringi tiirutavad?

Air Asia

kaart1

Üks tuntumaid odavlennufirmasid on Air Asia. See Malaisia kompanii katab põhjalikult Kagu-Aasia riigid, kuid samuti lendab Jaapanisse, Hiinasse ja Indiasse. “Kõige lähem koht Eestile” on Jeddah Saudi-Araabias. Sellest aastast pakub AirAsia päris ägedat sihtkohta. Palmide ja paradiisirandade saar Fiji!

Tigerair

kaart2

Tigerair on Singapuris alguse saanud firma, mis lendab Air Asiaga sarnastesse sihtkohtadesse, kuid oluliseks erinevuseks on Austraalia katmine. 2015. aasta alguse seisuga lendab Tigerair Singapurist kängurutemaale küll ainult Perthi suunal, ent firma katab Austraalia sees Tigerair Australia nime all mitmeid siselende, näiteks Sydney-Melbourne. Lisaks on võimalik Tigerairiga erinevalt Air Asiast lennata Maldiividele.

Scoot

kaart4

Scoot lendab võrreldes kahe eelmise firmaga vähematesse sihtkohtadesse, kuid katab samuti Austraaliat, Indiat, Hiinat ja Jaapanit. Nok Air nime all lendab see Singapuri kompanii Bangkokist paljudesse-paljudesse sihtkohtadesse Tais.

Jetstar

kaart3

Kagu-Aasia, Austraalia, Uus-Meremaa ja Jaapan on selle odavlennufirma suurimas fookuses.

Cebu Pacific

kaart5

Filipiinidel asuva peakorteriga Cebu Pacific lendab Manilast põhilistesse regiooni suurlinnadesse, kuid üllataval kombel ka mitmetesse Lähis-Ida riikidesse. Võrgustik on mitmete teiste tegijatega võrreldes väiksem, aga loomulikult ei saa ükski lennukompanii vastu Filipiinide siselendude valikule ja võimalustele. Cebu Pacific lendab koduriigis kümnetesse sihtkohtadesse.

India odavlennufirmad

Öeldakse, et India on otsekui omaette maailmajagu ja sellest annab tunnistust ka kirju pilt lennuvõimaluste külje pealt vaadatuna. Sellepärast olemegi eraldi loo teinud India odavlennufirmade kohta, mida saab lugeda siit.

Veel lennufirmasid?

Siin välja toodud suurematele odavlennufirmadele lisandub päris palju teisi kompaniisid, mida odavate lennupakkumiste otsides võib siin-seal kohata. Näiteks Hiina Spring Airlines ja Indoneesia Lion Air. Loomulikult tasub jälgida piletite ostmisel sarnaselt Euroopa odavlennufirmadele pagasi ja piletiga seonduvaid tingimusi, et mitte endale ootamatuid väljaminekuid tekitada. Loe lähemalt odavlennufirmadega reisimisest siit.

Milliseid põnevaid võimalusi Aasia odavlennufirmad veel pakuvad?

Seda küll lennufirmad ise välja ei reklaami, kuna parima tulemuse saavutamiseks tasub osta vägagi erinevate ja omavahel konkureerivate kompaniide pileteid, aga piisavalt eeltööd tehes saab kokku panna ägeda “Aasia tripi”. Kõige odavamaid pileteid kasutades on võimalik omavahel kombineerida mitmeid riike, olles koha peal vastavalt võimalusele mõned päevad või nädalad (loomulikult korraliku ajavaruga ränduritel isegi kuid). Niiviisi on võimalik 100-eurose eelarve puhul osta näiteks viis 20-eurost lennupiletit, mis ühest sihtkohast teise viivad. Need ei pruugi küll kõige tuntumad olla, aga kindlasti pakuvad ühel või teisel moel avastamisrõõmu.

Peale selle pakuvad mitmed lennufirmad võimalust endale sööki ette tellida, mis on igal juhul kõrgem tase Ryanairi pardal pakutavatest kuivanud saiakestest ja hapukatest vorstikestest. Tihti on valikus kohalikke suupisteid ja kuumi toite nagu Indoneesia nuudliroad või India karrid.

Austraaliasse reisimiseks võib kasulikuks osutuda eelnevate firmade kombineerimine mõne muu soodsa lennupakkumisega. Sedaviisi piletite kombineerimine ei pruugi tekitada kõige mugavamat olukorda (võib eeldada mitmetes lennujaamades öösel pinkide või põranda materjaliga lähemalt tutvumist), aga siiski soodsaimate variantide jahil võib üsna kasulikuks osutuda.