Lennukisõit on tänapäeval üsna tavaliseks liikumisviisiks muutunud, kuid põriseva ühetiivulisega taevalaotuste vallutamine tekitab pea igaühes kannatamatut elevust. Saaks juba ära proovida!

Ühe kõrvetavalt kuuma suvepäeva hommikul sõitsime rongiga Viljandisse. Eesmärgiks oli tõusta taaskord pilvede kõrgusele, sellel korral aga istudes kopteri põrisevas keres. Kui jõudsime paika, kus kopter meid lõbusõidule pidi viima, kohtasime ka Arno positiivset ja energilist abikaasat, Tiinat. Muljetasime reisimisest ja kuulasime Arno ja Tiina põnevaid reisiseike Uus-Meremaalt.

Kopter meie ees tõusis kõrvulukustava mürinaga õhku, tekitades enda ümber võimsa tuule- ja tolmukeerise. Küllaltki varsti oli ka meie kord kopterisse hüpata, et Viljandile uutmoodi külje alt pilk peale visata. Tänu filmidest nähtule oli meil kopterisõidust hägune ettekujutus. Kujutasin ette, kuidas rappuv kopter tõuseb õhku, värisedes ja mürisedes kurjakuulutavalt. Tegelikult oli sõit aga väga sujuv. Tänu kaitseks pähe pandud kõrvaklappidele ei olnud müra sõtu häirimas. Ülevalt oli näha päikesekiirtes sätendavat Viljandi järve ja pisikesi inimesi – autojuhte allpool laisalt laupäevaseid toiminguid teostamas. See oli väga võimas tunne.  Kaugelt oli näha isegi Võrtsjärve.

20140726_160310

OÜ Summukas alustas tegutsemist 2013. aasta lõpus ning lende alustati 2014. aasta kevadel. “Mulle on lendamine ammu meeldinud ja eriti helikopteriga lendamine,” räägib ettevõtte eestvedaja Arno Kütt. “Võrreldes lennukiga on helikopteriga lendamisel palju eeliseid.” Nimelt pole helikopteriga startimiseks ja maandumiseks lennuvälja vaja. Õhku saab tõusta isegi koduhoovist!

Elamuslennud toimuvad neljakohalise helikopteri Robinson 44 pardal, mis on toodetud 2008. aastal USAs. Selle kopteritüübi esimene lend toimus 31. märtsil 1990. aastal ning neid on tänaseks toodetud juba üle viietuhande eksemplari. “Helikopterist on lennukiga võrreldes palju avaram väljavaade. Lennuki mootor ja propeller on üldjuhul lennuki ninad ja see takistab vaadet. Lisaks annab helikopteriga lendamine oluliselt suurema vabaduse kui lennuk,” lisab Kütt. Peale edaspidi lendamise on kopteriga võimalik külg ees või tagurpidi lennata. Üllatav on see, et kopteriga on võimalik õhus ühe koha peal paigal seista. Seda nii viie meetri kui kilomeetri kõrgusel!

“Mõned aastad tagasi, kui tegin endale helikopteri piloodi paberid ja lendama hakkasin, siis paljud sõbrad-tuttavad soovisid lennata,” meenutab Kütt. “Oli näha, et sellisele atraktsioonile on Eestis nõudlust ja keegi taolist teenust tol hetkel ei pakkunud. Tänaseks on kliendid meid hästi vastu võtnud.”

Milline on Arno jaoks olnud senini elamusterohkeim sõit? “Kõige meeldejäävam helikopteri lend on olnud Uus-Meremaal. Startisime mere äärest, kus oli 25 kraadi sooja, jätkasime lendu üle väinade, mägede ja koskede ning maandusime lume ja järvedega mägisel liustikul,” räägib Kütt. “Need maalilised vaated kopterist on seni kõige meeldejäävamad.”

Kui soovid ise Summukaga ringi tiirutada hoia silm peal helikopteri lennukalendril, siin!