Norwegian – tähtis teave enne lennupileti ostmist

 

Norwegian on tuntud kui aeg-ajalt lennupileti hindu niivõrd madalale langetav kompanii, et see paneb inimesi arvuti ees prille kohendama ja hinna juures ekraani sõrmega puhtaks nühkima. Edasi-tagasi Oslost Los Angelesse alla 300 €. Edasi-tagasi Helsingist Kreeka saartele 140 €. Norwegian on kõvasti piletiturgu raputanud ja seeläbi mõjutanud meie arusaamu, milliseid lennuhindu üldse odavaks peame. Iseenesest on Ryanairil ja Wizz Airil odavamaid pakkumisi, ent Norwegiani suur trump seisneb soodsates lendudes Euroopast Põhja-Ameerikasse ja Aasiasse ning seda eestlastele üsna lähedalt. Näiteks WOW Air lendab küll Islandilt sarnase mudeli järgi Kanadasse ja USAsse, kuid Eestist saab Oslosse Norwegianiga mõnikord edasi-tagasi lennu 50-80 euro eest. Seega on Norwegiani näol tegu pigem kiire ja mugava lahendusega. Pealegi teeb Norwegian kauglende lisaks Oslole ka Stockholmist, Londonist ja Kopenhaagenist.

Kuhu on võimalik lennata?

Norwegian lennukaart

Norwegian lennukaart teine

Kuidas on Norwegianiga lennata?
Norwegian lendab ookeani taha uute Boeing 787 Dreamlineritega, millel on tavalisest suuremad aknad, mõistlikult jalaruumi ja igal istmel on isiklik ekraaniga meelelahutussüsteem. Igal istmel on lisaks USB-laadijale olemas elektripistik. Päris hästi? See-eest on toitude ja suupistete hinnad väga kallid, näiteks võileib on 10 eurot ja šokolaadibatoon 4 eurot.

Norwegian_Boeing_737-800_cabin_Sky_Interior

By Charterlaila

Potentsiaalsed lisakulud
Odavlennufirmadel on kombeks küsida kõikide väikeste detailide ja toimingute eest lisaraha. Norwegiani puhul tähendab see täiendavat tasu äraantava pagasi, istme valimise ja ettetellitud toidu eest. Loomulikult on kõiki neid väljaminekuid võimalik ära hoida, näiteks ainult käsipagasiga reisides.

Norwegianil on erinevad piletitüübid. LowFare on kõige odavam, sellega ei tule kaasa mingeid boonuseid. Lowfare+ piletiga on pikamaalendudel rohkem pagasit ja toit. Flex piletil on lisaks eelnevale paindlikumad tingimused nime ja kuupäeva muutmiseks. Premium ja PremiumFlex piletid pakuvad pikamaalendudel võimalust valitud lennujaamades isegi äriklassi ootesaali külastada ja lennukites parematele tingimustele lisaks ka rohkem jalaruumi nautida.

Pagasinõuded
LowFare, LowFare+ ja Premium klassi piletitega on käsipagasi kaaluks lubatud kuni 10 kg. Mõõdud on 55 x 40 x 23 cm. Flex ja PremiumFlex piletitega kuni 15 kg, aga mõõdud on samad. Dubaisse suunduvad või tagasi tulevad lennud on erandiga – lubatud ainult 8 kg kõikide piletitega!

LowFare piletitega äraantava pagasi võimalust kaasa ei tule. LowFare+ piletiga on lubatud üks ühik kuni 20 kg pagasit. Tavaliselt lendudel on Flex piletiga äraantava pagasi võimalus identne LowFare+iga, kuid pikamaalendudel saab Flex, Premium ja PremiumFlex piletitega ära anda tervelt 2 x 20 kg pagasit.

luggage-1081872_640

Palju auhindu
Norwegian, täisnimega Norwegian Air Shuttle ASA, on iga-aastaselt saanud mitmeid auhindu, näiteks
– Maailma parim pikamaalende pakkuv odavlennufirma 2015 (Skytrax)
– Euroopa juhtiv odavlennufirma 2015 (World Travel Awards)
– Parim Euroopa odavlennufirma 2015 (Airlineratings.com)

…aga mitte särava minevikuga!
Loomulikult pole Norwegian täiesti puhta resümeega. Viimaste aastate jooksul on Norwegianil esinenud kaks põhilist probleemi. Esiteks on kauglendudel esinenud 2013.-2014. aastal meeletult palju hilinemisi, mis pälvis Skandinaavia meedias hulgaliselt negatiivset vastukaja. Väidetavalt hilines 2013. aasta septembris tervelt 73 lendu 97-st, mis pidid New Yorgist või Bangkokist Oslosse saabuma. Kuuldavasti on tänaseks probleem peaaegu, et lahenenud, kuna lennufirma on panustanud kompaniid tabanud massilise rahulolematuse vähendamiseks. Samuti on lennufirmal olnud skandaale, mis ei puuduta otseselt reisijaid, vaid on mõjutanud laiemalt lennuturgu. Nimelt kasutab lennufirma pikamaalendudel Taist pärit tööjõudu, kuna see on Norraga võrreldes firmale tunduvalt väiksem väljaminek. Mitmed ametkonnad on leidnud, et see soodustab ebaausat konkurentsi.