Esimesed muljed New Yorgist

Minu kujutlustes oli New York suur ja glamuurne – suurlinn oma parimas tähenduses. Inimestest kihav ja elujõuline. Stiilsed riided, fääntsid autod, uhked hotellid. Sõit New Yorki algas varahommikul, algusega Niagara Fallsi bussijaamast. Piiriületus möödus valutult ja 9-tunnine teekond Suurde Õuna võiski alata. Kui olime kohale jõudnud, väljusime üleklimatiseeritud bussist läppunud kuumusesse, mis täitis kogu bussijaama, samuti ka kõiki metroojaamu linnas. Astusime unistena otse suurlinna segasesse tormamisse. Kõik kiirustasid kuhugile ja meie koos oma seljakottidega jäime silma nagu ilmselged turistid. Metroojaama turvamehelt küsisime suunajuhiseid ja hakkasime neid jägides liikuma. Oma kottide ja kaasaveetava kohvriga jalutasime alla ja ülesse kalletest, mööda pikki ja rahvast täis umbseid koridore. Teadsime, et sõidame viie päeva jooksul palju metrooga, seega ostsime endale metroo seitsme päeva kaardi, tänu millele saime metrooga hommikust hilisõhtuni vabalt linna avastada. Viimaks jõudsime PATH rongi peatusesse, mis 20 minutiga meid meie stiilsesse New Yorki korterisse pidi viima. Rong oli puupüsti täis.  Inimvariatiivsus oli ilmselge. Meie vastas istus üks must mees, kes maha vaadates omaette pomises. Robertit märgates sai ta aga uue sihi oma tähelepanule. Veetsime vast oma 25 minutit rongis, kus Robertil oli ainulaadne võimalus tunda ennast ihaldatud lihatükina.

Lõpuks õigesse peatusesse jõudnuna tegime paar sammu ja jõudsime paika, kus pidime kohtuma Damianiga, kes oma korterit meile viieks ööks välja üüris.  Panime kotid maha, ma tegin kiire telefonikõne ja asusimegi ootama. Seisime New Jerseys, keset Journal Square, kui mulle järsku tunduma hakkas nagu istuks GTA San Andrease Grove street`i lähiümbruses. Meid ümbritsesid erinevad gängid, räppmuusika kaasaskantavatest kõlaritest maksimumini krutitud. Peale pikka ootamist saabus Damian, kes meid oma korterisse juhatas. Elupaik oli stiilne ja just selline , nagu New York`i apartmenti ette võiks kujutada. Samas ei olnud koht aga väga hubane, näiteks puudusid söögilaud ja diivan.

Korteri köök

Hommikusöök

Järgmisel hommikul asusime peale korralikku ööund linna avastama. Sõitsime kõigepealt PATH rongiga World Trade Centeri mälestusrajatise lähistele. Ilm oli fantastiline ja Hudsoni jõe ääres jalutades avanes suurepärane vaatepilt New York`ile.

Memoriali juures oli meeletult palju turiste. Kogu ülejäänud tänav oli linnamüras tööle-lõunapausile ruttavaid inimesi täis. Mälestusmärk kujutas endast hiigelsuurt purskkaevu. Hukkunute nimed olid äärtele graveeritud.  Öösiti peaks ka valguskiir  taevalaotust ehtima kohtade pealt, kus pilvelõhkujad enne kõrgusid.

Lõunasöögi otsingud olid ootamatult keerulised. Kõik kohad olid kas paksult rahvast täis või hirmkallid. Vahelduse saamiseks astusime uuesti metroo peale ja  sõitsime Brooklyn`i. Meile jäi silma üks burgerikoht, mis spetsialiseerus kvaliteetburgerite tegemisele. Ja päris ausalt oli see ka parim burger, mis reisi peal saime! Tellimuse esitamisel saime endale mobiiltelefoni suuruse aparaadi, millega siis laua taha istusime. Kui meie toit valmis sai, hakkas masin vibreerima ja vilkuma. Selle järgi teadsime, et on aeg oma toidule järgi minna. Toit oli väga hea kvaliteediga võrreldes kohtadega, kuhu reisi jooksul sööma sattusime. Kõhu sai kenasti täis ja ka liitrite viisi vett sai sisse kaanitud, sest väljas oli augustikuiselt mõnusalt kuum.

Peale lõunapausi kavatsesime Times Square`le minna. Hüppasime uuesti metroole ja paarilt kohalikult nõu küsides hakkasimegi õige peatuse poole loksuma. Sellest juba järgmine kord!