Kas Ryanairi kampaaniad peibutavad labase müügitrikiga?

 

Ehk oled märganud, et viimasel ajal ilmub kahtlaselt tihti Ryanairi (ja Wizz Airi) kampaaniaid. Võivad vabalt meenuda riide- ja kingapoed välismaal, kus on aastaringselt vaateakendel plakatid ALE -40% ja TÜHJENDUSMÜÜK. Aga pood kuidagi tühjaks ei saagi…

Seega, kas Ryanairi ja Wizz Airi kampaaniad toimivad samal põhimõttel?

Tegelikult mitte. Kuigi odavlennufirmad pakuvad stabiilselt tavaliste lennukompaniidega võrreldes soodsamaid pileteid, siis promokampaaniate ajal muutuvad keskeltläbi piletihinnad veelgi taskukohasemaks. Suhteline sagedus põhineb iga kord erinevatel kampaania fookustel.

Vaatame kiiresti üle, mille poolest kampaaniad teineteisest üldse erinevad.

  • Ajavahemik: Tavaliselt võetakse fookusesse 1-2 kuud, mille jaoks keskmisest odavamaid pileteid pakutakse. Pealtnäha sarnased promomüügid võivad katta täiesti erinevaid ajaperioode.
  • Lennupiletite arv: Iga lennu kohta paisatakse soodusmüüki kindel arv pileteid. Seejärel lisatakse kampaania loosungiks ligikaudne arv odavamaid pileteid nagu 200 000 või 1 miljon.
  • Sihtkohad: Vastavalt kampaania fookusele võivad sihtkohad olla täiesti erisugused. Näiteks suviste rannasihtkohtade kampaaniast ei leia otse loomulikult Stockholmi ega Oslot.
  • Soodustus: Keskeltläbi on tavalised kampaaniasoodustused -10% kuni -20%. Samas on aeg-ajalt erikampaaniaid nagu “1=2 lennupiletit”, mille puhul küündib soodustuse protsent 50-ni.

Millised on parimad kampaaniahinnad?

Kampaaniahinnad saavad olla parimad kahel viisil.

  1. Lennupiletid hind on kõigi aegade arvestuses suurepärane.
  2. Kitsamal hooajal on tegu keskmisest tunduvalt parema hinnaga.

Esimesel juhul liigituvad parimateks koheselt edasi-tagasi lennupiletid Tallinnast erinevatesse Euroopa sihtkohtadesse hinnavahemikus 4-8 eurot. Reisitarga jälgijatele ei tule sugugi uudisena, et Ryanair on korduvalt toonud müüki 3-euroseid ühe otsa pileteid Tallinnast, Riiast ja Helsingist.

Teisel juhul on parimad hinnad palju suhtelisemad. Suviseks tipphooajaks paneb vaevalt ükski odavlennufirma müüki 3-euroseid pileteid. Näiteks juulikuuks võivad olla 70-eurosed edasi-tagasi piletid Hispaaniasse ja Itaaliasse väga-väga hästi saadud.

Kas Wizz Air erineb Ryanairist kampaaniate poolest?

Nii ja naa. Wizz Air teeb põhiliselt 20% soodustusega kampaaniaid ja seda promomüügi alguse hetkest järgnevatesse kuudesse. Selle koha pealt on Ryanairil variatiivsust rohkem. Keskeltläbi on aga promokampaaniate kaudu pakutavad soodustused neil lennufirmadel võrdlemisi sarnased.

Kindlasti tasub meeles pidada, et soodusmüügi kaudu saadud piletid pole ühelgi juhul tavalistest piletitest kehvemad. Tegu on lihtsalt piiratud koguse istekohtadega, mida antakse iga lennu jaoks odavmüüki. Ülejäänud istekohad müüakse juba tavapärasema hinnaga hiljem maha.

Millisel määral on võimalik ajastada kampaaniapiletite ostmist?

Kampaaniate kasutamist pole võimalik ideaalselt ajastada. Keegi ei tea (v.a. lennufirmade müügiosakonnad), millal järgmine odavmüük korraldatakse. Kindel saab olla vaid Black Friday ja Cyber Monday kampaaniate olemasolus.

Pigem tasub asjadel jooksvalt silm peal hoida. Pealegi ei pruugi oodatav kampaania just sinu konkreetsete reisiplaanidega haakuda. Näiteks tahad endale osta oktoobrikuuks odavad lennupiletid ära, ent käes on aprill ja korraldatakse piletimüüke ainult suvekuudeks.