Kui ruttu saavad odavad kampaaniapiletid otsa?

 

Odavad lennupiletid aitavad soodsamalt puhata, seigelda ja maailma näha.

Aga päris nõme tunne, kui vajutad näiteks Los Angelese reisidiilil 12.04-05.05 (284 €) ja ette lööb pärast pikka laadimist hoopiski 672-eurosed edasi-tagasi piletid.

Kümme aastat tagasi kirjutati selle peale kommentaaridesse “see on pettus” ja “nad tahavad klikke”.

Tänaseks päevaks on pea kõik Eesti reisi- ja puhkusesõbrad end kurssi viinud: kampaaniapiletite ja välkmüükide piletihinnad muutuvad reaalajas kallimaks.

Järgnevalt teeme ülevaate, mis mõjutab seda, kui kiiresti odavad kampaaniapiletid ja välkdiilid otsa saavad.

#1: Nõudlus

Ilmselgelt esimese koha vääriline faktor on nõudlus. Mida rohkem pileteid ostetakse, seda kiiremini hinnad tõusevad. Miks nii?

Lennupiletite hinnad on 100% dünaamilised. Iga väljalennu kohta paisatakse turule kindel arv soodsama hinnaga pileteid.

Kui soodsama hinnaga piletid otsa saavad, siis lähevad müüki järgmise hinnaklassi piletid, mis on kallimad.

Kui kallid? See sõltub konkreetse lennufirma seadistustest.

Et veelgi asja keerulisemaks teha, siis alati ei säti hinnaklassi parameetreid inimene. Aasta-aastalt vähem on seal inimkäsi mängus.

Selle asemel on algoritmid ja automaatsed iseõppivad süsteemid, mis maksimeerivad lennukite täituvust.

Just sellepärast võib ikka tükk aega leida Ryanairi 18-euroseid kampaaniapileteid Rootsi väikelinna, ent isegi 55-eurosed piletid Amalfi rannikule võivad ikka jube ruttu läbi müüa.

Esimene faktor lühidalt: Mida suurem nõudlus, seda rutem kampaaniapiletid otsa saavad.

#2: Otse versus jätkulennud

Ryanairi ja Wizz Airi kampaaniad pole võrdväärsed airBalticu või Finnairi kampaaniatega. Ja me ei räägi hindadest.

Jätkulendude puhul võib täheldada kiiremat odavamate lendude otsa saamist.

Odavaimate hindade jaoks peab kokku langema neli soodsat hinda. Võtame aluseks airBalticu odavaimad lennud Dubaisse.

Tallinn – Riia (odav) x Riia – Dubai (odav) x Dubai – Riia (odav) x Riia-Tallinn (odav).

Nii saab odava pileti. Aga samaks kuupäevaks veab Tallinn – Riia (odav) veel paljudesse sihtkohtadesse soodsalt.

Varsti on Tallinn – Riia (kallim) x Riia – Dubai (odav) x Dubai – Riia (odav) x Riia-Tallinn (kallim).

Ja kogu edasi-tagasi pilet muutub kallimaks.

See on oluliselt lihtsustatud selgitus, aga laialt oleme seda mitmete lennukompaniide puhul märganud.

Teine faktor lühidalt: Mida rohkem feeder-lendude müüki, seda rutem edasi-tagasi kampaaniapiletid otsa saavad.

#3: Uuendamata tulemused otsimootoris

Lennupiletite diililehed astuvad kogu aeg sama reha otsa.

Nad ei lähe lennupileteid otsides lõpuni välja! Nii võis täna näha Soome Skyscanneri otsingu kuvapilti 107-euroste lendudega.

Reaalsuses aga lõpuni klikkides muutus hind ikkagi mitukümmend eurot kõrgemaks. Seda juba 30 sekundi möödudes pärast postitamist.

Üks asi on piletite läbi müümine, aga täiesti teine asi on see, kui postitatakse hindu, mida tegelikult ei eksisteerinud postitamise hetkel.

Kolmas faktor lühidalt: Diile postitavad portaalid ei kontrolli otsitulemusi korralikult üle. Nii jääb ekslik mulje ootamatult veel 10 eurot soodsamatest lendudest.

 

#4: Keegi ostis eest ära

Jällegi on tegu üsna lihtsustatud olukorraga. Aga üldjuhul on nii: kui sa pole lennupileti eest tasunud, siis ükski vahepealne samm ei hoia piletihinda “lukus”.

Eriti kehtib see kõikvõimalike online-reisibüroode puhul. Sel juhul ei ole sa ühendunud igal juhul broneerimise esimestel sammudel otse lennufirma süsteemiga.

Kohmitsemise, kahtlemise ja kõhklemise ajal võib keegi teine juba antud hinnaga piletiklassi viimase istekoha konkreetsel lennul ära napsata.

See ei tähenda absoluutselt, et lennupileteid peaks ostma uisa-päisa. Kindlasti mitte! Lihtsalt tegu on järjekordse faktoriga, mis võib tekitada ootamatuid üllatusi hinna osas.

Neljas faktor lühidalt: Lennupileti ostmise jaoks andmete täitmine ei pruugi valitud hinnaga lennupiletit lukku panna.

Kokkuvõte

Kampaaniahindade järjepidave haihtumise taga on palju põhjuseid.

Just seepärast otsime sulle välja võimalikult palju kuupäevi odavamate hindadega.

Saad ise katsetada ja vaadata, millised on veel alles. Odavlennufirmade kampaaniate puhul ei soovita vaadata vanemaid kui 3-4 päevaseid kampaaniate kokkuvõtteid.

Ja kui üldse ei näkka, siis tuleb lihtsalt oodata järgmist suurmüüki!