Reisiuudised: Ryanairi uued baasid ja Wuhani turismiparadiis

Nüüd on aeg teha ülevaade viimastest uudistest reisimaailmas. 2020. aasta kevadel raputas reisisektorit koroonakriis korralikult. Seda igal tasemel. Puhkusest unistavad inimesed seisid silmitsi teadmatusega ja suurte lennufirmade bossid pidid oma kabinetis higistades graafikute edasisi langusjooni ennustama. Kui hulluks saab asi minna?

Võrreldes kevadise täieliku šoki ja teadmatusega on hakanud asjad vaikselt paremuse poole liikuma. Seda vähemalt Eesti poolt vaadatuna. Mingil hetkel asenduvad poliitikute ranget sulgemist nõudvad sõnumid leebematega. Nagu Taavi Aas ütles hiljuti: “Me ei saa ennast maailmale sulgeda, vaid peame arvestama, et viirus on globaalne ja jääv.” See on tunduvalt rahulikum lähenemine kuudetagusest retoorikast.

Elame-näeme. Järgnevalt teeme aga ülevaate mõningatest reisiuudistest selles kiiresti muutuvas puhkuse- ja rännusektoris.

Wuhan saab olema kuum sihtkoht

Jah, see sama Wuhan, kust kõik alguse sai! Fortune kirjutab, et ennustuste kohaselt tehakse Hiina-siseselt alates 1. oktoobrist kuni 600 miljonit reisi. Nimelt algab kaheksa päeva kestev Kuldse Nädala pühadeaeg. See on alati kibekiire reisiaeg.

Küsitlused näitasid, et hiinlaste põhiline sihtkoht saab olema Wuhan, kus asub Kollase Kaarna Torn. Teisele ja kolmandale kohale platseerusid Shanghai Disneyland ja Xi’ani Terrakota Sõdalased. Nii palju siis turundushirmust Saaremaa kui koroonasaare ees, kui isegi Wuhani ei pelga keegi tagasi minna.

Britid segaduses Brexiti-järgsest reisimisest

Koroonaviiruse “uus normaalsus” pole ainus asi, millega britid peavad hakkama uuel aastal reisimise seisukohast tegelema. The Sun avaldas hiljuti artikli, mis tuletab Suurbritannia elanikele meelde, et pärast Brexitit tuleb hakata mõtlema reisimisega seotud muudatuste peale. Muuhulgas puudutavad need lemmikloomadega reisimist, välismaal mobiili kasutamise tariife ning rahvusvahelise juhiloa vajadust.

Ryanair avab uue baasi Pariisis

Ryanair viib ellu uusi strateegiaid, avades baasi Pariisi Beauvais lennujaamas. Tegelikult asub lennujaam tunduvalt kaugemal võrreldes Pariisi põhilise lennusõlmega. Linnulennult on Pariisi ja Ryanairi uue baasi vahel 70 kilomeetrit.

Aga see pole esimene kord, kui odavlennufirma kasutab eemal olevaid soodsamaid lennujaamu. Ja nende ettevõtete suur edu on näidanud, et reisilisi ei morjenda pikem teekond lennujaamast linna, kui seda kompenseerib kõvasti odavam pilet.

Kindlasti oli Ryanairil aeg oma baaside strateegia uuesti läbi mõelda. Nad on küll sulgenud baase, ent viimasel ajal uute avamise osas jäävad nad kõvasti Wizz Airile alla. Ungarlaste odavlennufirma teavitas vahepeal värskete fookuskeskuste määramisest jube tihti.

Reisihoiatused pärsivad Euroopa turismi

Deutsche Bank analüüs näitab, et turismi taastamine ei saa olema kerge liigutus. Kuivõrd COVID-19 numbrid tõusevad paljudes Euroopa riikides, siis näiteks Saksamaa on andnud välja uusi reisihoiatusi. Siinkohal on oluline mõista, et reisihoiatus pole reisikeeld. Kuid paljud reisi planeerivad inimesed võtavad hoiatusi täielikult punase lipuna ning tühistavad oma plaanid.