Uudisteportaal mirror.co.uk kajastab, et Ryanairi juht Michael O’Leary on avaldanud mõtteid võimaliku preemia suurendamise kohta oma töötajatele, kes avastavad lennujaamas reisijaid, kelle pagas ületab lubatud mõõtmeid.
Praegu saavad lennufirma töötajad umbes 1,50 eurot iga tabatud ülepakitud koti eest. See võib tunduda üsna tagasihoidlik, kuid kuu jooksul võib üks meeskonnaliige teenida maksimaalselt umbes 80 eurot lisaraha. Reisijatele võib aga ülepakkimise eest lennujaamas määratud trahv ulatuda kuni 75 euroni.
Ryanair lubab pileti ostmisel kaasa võtta ühe väikese käsipagasi, mille mõõtmed ei tohi ületada 40x20x25 cm ning kaal peab jääma alla 10 kilogrammi. Suuremate või täiendavate pagasiühikute eest tuleb reisijal lisaks maksta. See on tuttav olukord kõigile, kes on püüdnud lennukisse rohkem kui lubatud kaasa võtta, kas pole?
O’Leary selgitas RTE raadiosaates Morning Ireland, et suvehooaeg toob lennupiletitele eeldatavasti samasugused hinnad nagu eelmisel aastal, kuid firma loodab kasumit suurendada kulusid rangemalt kontrollides. Ta tõi välja, et umbes pooltel lendavatest inimestest on lubatud kaasa võtta kaks pagasiühikut, teistel aga vaid üks, sest lennukis on ruumi lihtsalt nii palju.
Ryanairi juht rõhutas, et üle 99,9% reisijatest järgib pagasireegleid. Lennujaamades on saadaval spetsiaalsed mõõdukastid ehk “sizers”, millega töötajad saavad kontrollida, kas pagas mahub lubatud piiridesse.
“Meile meeldib oma töötajaid premeerida osa ülepakkimise trahvidest,” ütles O’Leary. “Praegu on see umbes 1,50 eurot ühe koti eest, kuid kaalume selle suurendamist, et see probleem täielikult kaoks.”
Lisaks pagasiteemadele puudutas O’Leary ka rahvusvahelisi kaubanduseemasid. Ta spekuleeris, et USA president Donald Trump võib oma lubatud kõrgemate tollimaksude kehtestamise Euroopale edasi lükata. 1. augusti nimelised tariifid võivad nihkuda septembrisse või oktoobrisse.
Ryanair on sel aastal saanud kätte viis uut lennukit ning praegu nende peal täiendavaid tariife ei rakendata. Kuid O’Leary hoiatab, et tulevikus võib tekkida vastutariifide risk nii Euroopa kui USA poolt, mis mõlemad kahjustaksid lennundussektorit ja lennukite rentimise ärisid, eriti Iirimaal.
“Me teeme koostööd Boeingiga, et tagada kaubanduslike lennukite maksuvabadus,” lisas ta. “Need tariifid kahjustaksid nii Boeingut kui Airbusi ning kogu tööstust.”
Kuigi olukord on keeruline, on O’Leary sõnul Washingtonis kasvamas optimism, et kaubanduslikud lennukid jäävad tollimaksudest vabaks – kui need üldse kunagi jõustuvad.