plane-841441_1280

Lennuhirm – praktilised nipid levinud kartuse vastu

 

Kartus lendamise ees on üks kõige tavalisemaid hirme, sest olgem ausad, kui loomulik saab üldse pilvede vahel metallkarbis viibimine inimesele olla? Õnneks on lennukiga lendamine turvaline transpordiviis (näiteks autosõiduga võrreldes). ICAO andmetel lendab aastas hinnanguliselt 3 miljardit inimest. Teeme ülevaate erinevatest soovitustest ja nippidest, mis aitavad lennuhirmust üle saada.

passenger-traffic-122999_1280

  • Eksperdid soovitavad lennuhirmu mitte varjata ja anda sellest teada nii pardameeskonnale kui kaasreisijatele. See ei pruugi tunduda tavalise esmareaktsioonina, kuid lennuhirm pole absoluutselt häbiasi. Teistelt on võimatu tuge saada, kui keegi pole kartusest teadlik.
  • Vastupidiselt levinud arvamusele rahva seas ei tasuks lennuhirmu ohtra alkoholiga tohterdada, sest suur kogus vägijooke võib ärevustunnet ja paanikahooge süvendada.
  • Kui lennuhirmuga kaasneb kõrgusekartus, siis on kasulik alustuseks valida aknakoha asemel istekoht, mis paikneb vahekäigu ääres.
  • Lülita end ümbritsevast keskkonnast välja! Loe raamatut, vaata filmi või kuula muusikat.
  • Võta turbulentsist tulenevaid “põrkeid” kui maanteeaukusid. Teisisõnu ära tõmba pingesse, vaid lase kehal raputusega vabalt kaasa minna (koos turvavööga loomulikult!).
  • Kui lähed lendama hirmust üle saamiseks, siis ära vali selleks kõige pikemat lendu, vaid alusta lühema pikkusega lendudest võimalikult suure lennukiga. Nimelt on suurte lennukitega lennates vähem rappumist ja sujuvam õhusõit.
  • Istekoha valimisel internetis või check-in kassas võta võimalikult eesosas paiknev iste, kuna turbulentsi on tavaliselt lennuki tagaosas kõvasti rohkem tunda.

aircraft-655508_1280

  • Proovi kohvi asemel tavalist vett juua. Kofeiin võib suurendada ärevust ja lisaks viib see kehast vett välja, kuid lennukis on niigi kuiv õhk ja veekaotus.
  • Saabu aegsasti lennujaama, kuna vastasel juhul võib stressirohke olukord lennuhirmust tulenevaid sümptomeid võimendada.
  • Eestis viiakse läbi professionaalide poolt korraldatud lennuhirmu seljatamise koolitusi. Kliki siia, et uurida lähemalt!
  • Hoia patsikummi ümber käe ja paanika tekkimisel venita see välja ning lase plaksti vastu kätt. Mitmed lennuärevuse all kannatajad on kirjutanud, et ootamatu valuaisting aitab viia mõtted lennust eemale.
  • Lase sõpradel ja tuttavatel rääkida oma lennukogemustest. Küsi erinevate häälte, tundmuste ja muude detailide kohta, mida nad lendamise ajal kogesid. Nii saad teada, mis täpsemalt võib ees oodata.
  • Võta kaasa foto või pilt sihtkohast ja sellega seonduvatest asjadest. Nii tunned, et pole ilmaasjata teraslinnu peal ja lend viib sind lähemale unistusteni, koduni või praktiliste toimetusteni.

Anna kommentaarides teada, kuidas oled Sina lennuhirmu vastu võidelnud!