Täna tegi üks Reisitarga jälgija nalja, et teeb broneeringu ära, kui 6-eurosed edasi-tagasi lennupiletid Inglismaale on lõpuks 50 sendiga müügis. Tegelikult on asi huumorist kaugel, sest see on täiesti realistlik võimalus.

Ütleme kohe ära: ei, vaevalt praegused ulmepakkumised lähinädatel odavamaks lähevad. Lihtsalt suuremas pildis on ajalugu näidanud, et hinnad on aeg-ajalt tõesti põ-õ-õ-õ-õ-õhjas.

Loe edasi meie põhjalikku ülevaadet Ryanairi lennupiletite hindadest, et end teemaga täiesti kurssi viia. Puudutame enim levinud müüte, realistlike ootuste seadmist hindade osas ning üliodava hinnaga piletite ostmiseks vajalikku reageerimiskiirust.

Teeme seda kõike küsimus-vastus vormis, et sul oleks mugav ja kiire lugeda. Läksime!

Millised on läbi aegade soodsaimad Ryanairi lennupiletid?

Ryanair müüs aastatel 2008-2012 korduvalt pileteid vaid ühe sendiga. Pärast seda ei tulnud sedavõrd häid hinnapakkumisi tükk aega. Sagedasemad odavlendajad tõdesid, et “head ajad on nüüd igaveseks läbi”.

Samamoodi nagu 2020. aasta kevadel kuulutati ka Reisitarga kommentaariumis: “unustage odavalt lendamine, nüüd teevad kompaniid kõik kahjumi tasa ja üldse alla 200-euroseid pileteid ilmselt keegi ei paku”.

Nojah, viimaste nädalate jooksul on saanud edasi-tagasi piletid Itaaliasse 11 euroga, Šotimaale 6 euroga, Küprosele 23 euroga, Hispaaniasse 11 euroga jne. Tõesti on läbi saanud see odavlennunduse kuldaeg!

Igal juhul läks veidi aastaid mööda ja üsna pea saabusid jõhkralt soodsad Ryanairi piletikampaaniad tagasi. Näiteks 2016. aastal pandi müüki pileteid 85 sendiga.

Jah, see on tervelt 84 senti kallim kunagistest pakkumistest, aga keskmiste piletihindade võrreldes on ju isegi 55-eurosed edasi-tagasi piletid ühest Euroopa otsast teiste võrdlemisi magusa hinnaga.

2018. aastal pandi viimase minuti piletid müüki 49 sendiga. 2019. aastal toimus korduvalt kampaaniaid, mille käigus müüdi ühe otsa pileteid 1 euroga. Näiteks pandi müüki lende Prantsusmaa linnadest Lissaboni, mille puhul sai edasi-tagasi pileti kokku vaid paari euroga.

OKEI, väga tore, Pariis-Lissabon  Tallinnast ja Riiast pole ju selliseid hindu oodata?

Tallinnast Oslosse on minevikus saanud vaid ühe euroga. Kuivõrd arvestatav osa Eesti reisiselle kombineerib üksikuid odavlennupileteid, et kaugemale kohale jõuda, siis võivad isegi esmapilgul meile mõttetud lennupiletid kasulikuks osutuda.

Aga veelgi olulisem point! Varasemalt on Tallinna lennujaamast väljuvaid Ryanairi lendude hindasid mõjutanud seegi, et meil on pigem kesine valik lende. Aga see on tänaseks tunduvalt muutunud. 2021. aasta suvel väljus 17 lendu nädalas, ent talvisel hooajal juba 37.

Rohkem lende tähendab suuremat tõenäosust odavamateks hindadeks. Lisaks eelnevale on Ryanairi boss välja öelnud, et lähiaastate reisinumbrite taastumise mehhanismiks saab olema hästi odavate lennupiletite pakkumine.

Just see annab lootust, et võime näha lähiaastal alla 1-euroseid, 1-euroseid või alla 10-euroseid lennupiletite hindu.

Pluss, Ryanair on korduvalt teinud kampaaniaid stiilis “Kõik lennud Prantsusmaale või algusega Prantsusmaalt alates 1 eurost”. Seetõttu näiteks Tallinn-Pariis-Tallinn läheks selle kampaania alla.

Kuna Eesti turg on pisike, siis me saame ise otsest kasu vaid sellistest kampaaniatest või tervet liinivõrgustikku puudutavatest soodusmüükidest.

Nad ei hakka lihtsalt eraldi suurt Tallinna lennupiletite osturallit korraldama.

Lõpp keerutamisele!  Millal ja kuhu alla 1-euroseid pileteid osta saab?

Meie suurim lootus on see Cyber Monday (29. november 2021) ajal pannakse müüki alla 1-euroseid või siis “kehvemal juhul” alla 5-euroseid pileteid. Nimelt müüsid nad mitmetele liinidele 2019. aasta Cyber Monday kampaania ajal piletied 50 sendiga.

Kui vaadata senist hinnapoliitikat ja kampaaniaid, siis suurima tõenäosusega võivad sellised hinnad tulla mängu liinidel Tallinn-Liverpool, Tallinn-Edinburgh, Tallinn-Billund, Tallinn-Berliin ning Tallinn-Düsseldorf.

VAJUTA SIIA, et lugeda üldist analüüsi odavate lennupiletite pakkumiste kohta.

Miks panna paarieurostele Ryanairi pakkumistele nimeks Amalfi rannik või Põhja-Itaalia?

Kunagi panime rohkem lennujaam ja linna nime. Aga siis hakati ütlema, et hahh, igav… Milanos on käidud! Pfft, Roomas juba kolm korda!

Aga reaalsuses on erinevate “ära leierdatud” linnade ja lennujaamade paaritunnises raadiuses ülipõnevaid ja ilusaid paiku. Loodetavasti pakub see rohkem inspiratsiooni, et kasutada esmapilgul igavaid lennupakkumisi ära.

Milleks nii odavaid lennupileteid osta, kui need toimuvad öösiti pisikeste lennukitega ja vahekäigus korjab maksuhaldur lisatasusid?

Lennupileti hind ei ole otseses seoses igasuguste hirmutavate faktoritega nagu kehvad lennuajad või lennuki suurused. Käime üle kõige levinumad müüdid:

  • Lennuk ei ole väiksem ega kitsam. Kulude kokku hoidmiseks on Ryanairil põhimõtteliselt üks ja sama lennukitüüp (hooldus, varuosad, koolitus jne). Istmevahe on kitsam võrreldes Emiratesi ja Finnairiga. Seda küll.
  • Piletihind ei ole otseselt sõltuv lendude toimumise kellaaegadest. Lihtsalt kehvemate aegadega lendudele võib olla madalam nõudlus ning seeläbi tihti keskmiselt madalam hind.
  • Käsipagas on Ryanairil alati piletihinnas. 50-sendise piletiga ka. Muide, suur osa reisiselle saab isegi nädalase puhkuse vabalt käsipagasiga tehtud.
  • Lisatasud POLE kohustuslikud. Muidugi pakuvad nad lennupileti broneerimise käigus kõikvõimalikke lisasid. Aga kui pakutakse alla 100 euroga edasi-tagasi pileteid Lõuna-Euroopasse, siis kas tõesti pole ootuspärane, et nad teevad oma tasuvatele teenustele veidi promo? See on täiesti normaalne ja odavad lennupiletid pole avalik teenus. Kui tahad punktist A punkti B lennata, siis saad seda teha antud hinnaga.
  • 50-sendised, 1-eurosed ja 10-eurosed lennupiletid pole peibutuspardid. Need on alati reaalselt olemas. Lennudiili avaldamise hetkel kontrollime kõik üle. Aga loomulikult on neid piiratud kogus. Otsa lõppedes tulevad müüki järgmise ehk kallima hinnatasemega piletid.
  • 16-eurosed lennupiletid pole ühtäkki KALLIKS LÄINUD, kui need olid esmalt müügis 10 euroga. Lihtsalt mängu tuleb inimpsühholoogia. Reaalsuses on ka 26-eurosed lennupiletid ikka päris hästi saadud, sest kui vaatad sama marsruuti muudel kuupäevadel traditsiooniliste lennukompaniidega, siis on hinnad ikkagi tunduvalt kallimad.
  • Lennupiletid pole odavamad ainult madalhooajal. Ka vaiksema hooaja jaoks müüdavad piletid on mõttekad. Kõik reisilised ei käi ainult liival peesitamas. November-Aprill kõlbab Lõuna-Euroopas kultuuri nautimiseks, vabas õhus sportimiseks, sõpradele külla minekuks, toiduelamuste kogemiseks, veini rüüpamiseks, matkamiseks, teatris käimiseks jne. Võimalusi on mustmiljon.
  • Soodsamad piletid pole “koroona sihtkohtadesse”. Seal on ikkagi keerukamad majanduslikud kaalutlused taga, mitte tugevate koroonapiirangutega sihtkohtade inimestele pähe määrimine.

VAJUTA SIIA, et saada veel põhjalikum ülevaade odavlendude müütidest!

Kui kiiresti peab reageerima, et megahind endale garanteerida? ⚡

Kohe. Aga okei, kuna vähesed broneerivad välkkiirelt lennupileteid, siis on tavaliselt ikkagi veidi aega hinge tõmmata. Parimad hinnad säilivad pärast avaldamist tavaliselt paariks tunniks kuni ööpäevaks.

Sõltub peamiselt kahest faktorist: populaarsus ehk suure nõudluse tõttu läbimüük ning sooduskampaania lõppaeg.

Kui on madal nõudlus ja kampaania veel kestab, siis vahel võib mõni eriti magus lennupilet tükk aega broneerimissüsteemis oma uut omanikku oodata.

Sooduskampaania lõppemise korral pole aga midagi teha. Piletid muutuvad jälle kallimaks ning tuleb uusi “hullusid päevasid” ootama jääda.

Kust saada ülevaate praegustest Ryanairi lennudiilidest?

VAJUTA SIIA!

Ja viimane küsimus: miks nii pikalt vaja sellest teemast jaurata?  Need on ju vaid lennupiletid…

Saame odavlendude (ja eriti Ryanairiga seoses) palju küsimusi ning kommentaare. Samuti märkame nii sotsiaalmeedias kui veebis palju arusaamatusi selle teemaga seoses. Sellepärast tahamegi kõik detailid võimalikult põhjalikult ära selgitada!