MEGA pakkumine!, Suur KRAHMAMINE! … tuttavad pealkirjad, mis tekitavad sama palju elevust kui skeptilisust. Selles juhendis lammutame müüdid ja anname konkreetsed nipid, kuidas nendest kampaaniatest päriselt maksimum võtta.
5 nippi, kuidas maksimeerida lennukampaaniaid
- Ära eelda, et kõik on superhinnaga. See on kõige olulisem reegel. Suur osa hindadest on tavalised või vaid sümboolse soodustusega. Keskendu ainult “päris diilidele”. Sihtkohtadele, kus hind on märgatavalt alla tavapärase turuhinna. Seal peitubki soodusmüükide tegelik väärtus.
- Vaata meie hinnavaatlusi. Säästa oma aega. Iga airBalticu kampaania puhul teeme eeltöö ära ja toome Hetked.ee portaalis välja odavaimate kuupäevade ülevaated. Nii näed kohe, mis on diil ja mis mitte. Mitte keegi ei tee Eestis selliseid hinnavaatluseid, näiteks vaata seda juba aegunud diili!
- Ära heida meelt, kui esimese hooga ilma jääd. On tavaline, et airBaltic lisab kampaania käigus piletihindu juurde. Näiteks viimase kampaania puhul lisati veel täitsa lõpus 10 000 odavamat piletit. Kui hoiad silma peal, võid leida pärle ka paar päeva hiljem.
- Hinda otselennu mugavust. Jah, Kanaari saarte otselennud on pea alati kallimad kui Lufthansa jätkulend. Aga arvesta ajavõitu ja mugavust! 7-tunnine otselend Tallinnast alla 450 euroga on omaette luksus ja tegelikult hea diil.
- Iga müük on erinev. Kui eelmine kord ei näkanud, siis see ei tähenda, et seekord ei vea. “Päris” diilid varieeruvad iga kampaania ajal. Olime isegi üllatunud, kui viimati sai osta alla 160 euroga hooajalisi edasi-tagasi pileteid Toscanasse. Pakkumine, mida polnud nähtud pea aasta!
Lammutame müüdid: Mida kriitikud räägivad?
“Mis krdi “MEGA”.. HINNAD SAMAD VÕI 3-10€ nihkes.. vahest isegi “ULME”… SOGA AJAVAD!”
✓ Tegelikkus: Enamus hindadest ONGI tavalised, aga pärlid on peidus.
See on kõige levinum ja osaliselt ka õige kriitika. Tõsi on see, et kuskil 70% sihtkohtadest on iga müügi ajal täiesti mõttetute hindadega. Kuid kampaania väärtus ei peitugi selles, et KÕIK on odav. Väärtus on nendes 2-3 sihtkohas, mis on “päris” lennudiilid, ja lisaks 14-15 sihtkohas, millel on lihtsalt hea hind. Ülejäänud ongi turundusmüra. Trikk on leida üles need üksikud pärlid, nagu näiteks 30 € piletid Ateenasse, 16,99 € Viini või 56 € edasi-tagasi Sloveeniasse. Need on kõik reaalsed näited, mille meie jälgijad on varasematest kampaaniatest ostnud.
“Ühe suuna saad odavamalt, aga tagasi pilet on selle võrra kallim. Kokku maksad ikka sama!”
✓ Tegelikkus: See juhtub, aga mitte alati. Tuleb olla paindlik.
See on klassikaline lennufirmade hinnastrateegia ja seda tuleb ette. Siiski, “päris” diilide puhul on tihti võimalik leida ka tagasisuund hea hinnaga, kui oled kuupäevadega paindlik. Meie toomegi oma ülevaadetes välja konkreetsed kuupäevakombinatsioonid, kus nii edasi- kui ka tagasisuund on soodsad. Näiteks suvine 135 € edasi-tagasi otselend Horvaatiasse oli võimalik just seetõttu, et leidsime sobivad kuupäevad.
“Aga 2019 sai 7-euroseid edasi-tagasi pileteid Kreetale!”
✓ Tegelikkus: Need ajad on möödas. Hindade kontekst on muutunud.
Oli, mis oli, ja tore, kuniks see kestis. Aga praegusel ajal on keskmise hinna näidik kõvasti nihkunud. Lennunduse kulud on kasvanud ja vanade hindadega pole mõtet tänapäevaseid enam võrrelda. Hea diil tähendab täna midagi muud kui viis aastat tagasi. Oluline on võrrelda kampaaniahinda praeguse turuhinnaga, mitte mineviku unelmatega.
“Kõige odavamad piletid müüakse ära paari tunniga ja alles jääb kõnts!”
✓ Tegelikkus: Jah, kohati jääb alles ainult jura, nii et tuleb kiire olla. Aga…
See on osaliselt tõsi. Kõige magusamad kuupäevad kaovad kiiresti. Kuid viimaste müükide praktika on näidanud, et airBaltic lisab süsteemi jooksvalt odavaid lennupileteid juurde. See on neile kasulik, sest kui mitte ühtki odavat hinda enam pole, kaob ka reisisõprade huvi. Seega tasub hindu kontrollida ka kampaania teisel või kolmandal päeval. Aga tõsi on, et enamjaolt ostetakse parimad piletid esimese 6h või 12h jooksul ära.