Dubai plaanib maailma suurimat lennujaam aastaks 2050


Dubai lennundussektor on valmis muutuvaks hüppeks, kuna see valmistub oma kaksiklennujaama, Dubai rahvusvahelise lennujaama (DXB) ja Al Maktoumi rahvusvahelise lennujaama (DWC) uuendamiseks.

Praegu on DXB, mis on maailma kõige tihedamini külastatav rahvusvaheline reisikeskus, kavas ulatuslik ümberehitus, mis hinnanguliselt maksab 5-7 aasta jooksul 1,5 kuni 2,5 miljardit eurot, kirjeldab Euronews.

Dubai lennujaamade tippjuht Paul Griffiths avalikustas eelmisel nädalal need ambitsioonikad plaanid, prognoosides, et järgmise pooleteise aastakümne jooksul suudab DXB teenindada kuni 120 miljonit reisijat aastas.

See on siiski vaid eelmäng suuremate kavade jaoks.

Kui DXB töötab täies mahus, on DWC plaanis tõusta “planeedi kõige laienevamaks lennujaamaks”, nagu kinnitavad selle arendajad.

Praegu teenindab DWC umbes 1,6 miljonit reisijat aastas, kuid selle sajandi keskpaigaks peaks see arv tõusma 250 miljoni reisijani.

Hiljuti Bloomberg telekanalis peetud arutelus rõhutas Griffiths: “Meie vahetu tähelepanu on suunatud olemasoleva lennundusrajatise võimekuse suurendamisele, et hoida meid üleval eelseisva 10-15-aastase perioodi jooksul. Pärast seda on tähelepanu keskpunktis DWC massiivne laienemine.”

Tööstuse eksperdid on märkinud, et DXB reisijate arv 2023. aasta esimesel poolel on juba ületanud 2019. aasta sama perioodi reisijate arvu 41,6 miljoni reisijaga. See hüppeline kasv on osaliselt tingitud Hiina lennuliikluse elavnemisest.

DXB uuendamine toob kaasa hulga täiustusi. Oodata on mugavaid ootesaalid, uued check-in-teenindusletid ja täiustatud turvakontrolli tehnoloogia, mis välistab vedelike eemaldamise vajaduse. Lisaks sellele koondatakse söögikohad iga terminali sees, et pakkuda “ühtsemat gastronoomilist kogemust”.

DWC, mida tuntakse ka Dubai World Central Airport’i nime all, laienemise esimese etapi eesmärk on suurendada selle aastane reisijakohtade arv ligikaudu 130 miljonini. Selle hiiglasliku projekti üldine ulatus ulatub ebareaalsena tunduvale 56 ruutkilomeetrile.

Dubai South, suur linnaarengu algatus, on oma sotsiaalmeedia platvormidel sellele projektile ahvatlevalt vihjanud, väites, et see saab olema multimodaalne transpordisüsteem, mis integreerib õhu-, maa- ja merevõrgustiku.

See ulatuslik kapitaalremont, mis on küll varem 30 miljardi euro suuruse eelarvega edasi lükatud, on nüüd plaanis ja tundub, et see valmistub ametlikuks taaskäivitamiseks.