Reisil olles rendiautoga sõitmine pakub võimalust sihtkohta veelgi paremini avastada.
Samas võib võõras riigis uue autoga liiklemine tekitada ka omajagu stressi, sest juhtuda võib õnnetusi, mille kahjud tuleb ise kinni maksta. Mida teha, et suuremaid sekeldusi ennetada?
LHV kindlustuse tooteosakonna juhi Alver Kivirüüdi sõnul on reisikindlustuse raames rendiautodega seotult kõige tavapärasemad just kindlustuse omavastutuse juhtumid.
„Väga palju tuleb ette kriipimisi ja plekimõlkimisi parklates ning kitsastel tänavatel. Samuti on sagedaseks probleemiks rehvide või velgede vigastamine ning esiklaasi purunemine,” sõnas Kivirüüt.
Kui liikluskindlustus on välismaa rendiautodel juba olemas, siis kaskokindlustus tuleb tihtipeale juurde osta – tavatingimustel autot rentides on kindlustus enamasti piiratud kaitse ja kõrge omavastutuse määraga. Seepärast pakuvad rendifirmad tihtipeale juurde koguriski kaitset – see kaitseb õnnetusjuhtumi ja varguse eest ning kaitse alla kuuluvad ka rehvid, veljed ning klaasikahjud.
Enne rendiautole kaskokindlustuse tegemist tasub esmalt veenduda, et seda enda sõiduki lepingus juba olemas pole.
„Osades kaskokindlustuse pakettides sisaldub juba rendiauto kaitse. See tähendab, et kui inimene on oma sõidukile kasko teinud, laiendub selle kaitse ka rendiautole – seega kui inimene läheb reisile ja rendib seal auto, kehtivad sellele samad kaitsed nagu inimese isiklikule autole, mis samal ajal näiteks kodus ootamas on. Rendiauto kaitse olemasolu tasub aga täpselt enda kaskokindlustuse lepingust järele vaadata – LHV kaskokindlustuse puhul kehtib see näiteks ühes kindlas paketis,” sõnas Kivirüüt.
Kui rendiauto vajab siiski eraldi kaskokindlustust, tasub pakutavad paketid hoolikalt üle kontrollida – erilist tähelepanu tuleks pöörata omavastutuse ja hüvitispiiride määradele, et vältida kahjude tekkimisel olukorda, kus lisaks omavastutusele tuleb veel täiendavaid kulutusi kanda. „Välisriigis kaskokindlustust sõlmides tasub paluda endale selgitada, kuidas õnnetusse sattumise korral täpselt toimida tuleb, et kahju saaks õigesti registreeritud – riigiti võib see erineda,” lisas Kivirüüt.
Olenemata riigist kehtib aga põhimõte, et kindlustusjuhtum tuleb alati dokumenteerida koos sõiduki rendileandjaga.
Rendiauto valimisel tasub eelkõige pöörduda suuremate, Euroopas levinud ettevõtete poole.
„Nende klienditeenindus on kvaliteetne ning probleemide korral reageeritakse kiiresti. Sellegipoolest tasub hoolikalt autorendi ja kindlustuse lepingutega tutvuda. Kindlasti tuleks sõidukist teha enne sõidu alustamist ja pärast selle lõpetamist pildid, et hilisemaid vaidluseid vältida – oleme näinud juhuseid, kus inimese krediitkaardilt on hiljem põhjendamatult raha maha võetud. Kui auto olukord enne ja pärast renti fikseerida, on lihtsam selliseid olukordi vaidlustada,” sõnas Kivirüüt.
Samuti tasub läbi mõelda tehtav reisikindlustus ning valida selle alla ka rendiauto omavastutuse kindlustus – see tähendab, et kui rendiauto ootamatu sündmuse tõttu kahjustub, siis hüvitab reisikindlustus kaskokindlustuses märgitud omavastutuse summa.
Täiendavalt tasub üle kontrollida, et reisikindlustuses sisalduv pagasikindlustuse summa oleks piisav – kuna see katab kõik reisil kaasas olevad isiklikud esemed, käib see ka rendiautos olevate asjade kohta. Kuna vargused rendiautost pole harvad juhtumid, tasub enda isiklikke esemeid autos mitte nähtavale jätta ning olla hoolikas, et varguseid ennetada.