#1: Pealkirja lisatakse ühe otsa hind
Kui paljud meist tegelikult vaid ühte lennupileti otsa ostavad? Just…
Aga klikkide saamise nimel pannakse tihti pealkirja ainult odavaima otsa hind, näiteks 9 eurot või 11 eurot.
Konks on selles, et sellise hinnaga ongi saadaval vaid üks suund. Tagasilend on juba kallim.
Ja siis peidetakse kuhugi teksti ära (või lisatakse maandumislehele), et tegelikult on odavaim edasi-tagasi pilet 30 euroga saadaval.
Selline lähenemine ajab tigedaks küll!
#2: Parimat lõpphinda ei kontrollita üle
Lennupiletite suurtes võrdlussaitides nagu Momondo ja Skyscanner võivad aeg-ajalt olla aegunud hinnad.
Iga uuendatud hindadega otsing maksab otseselt antud firmadele raha. Küll midagi stiilis 0,000003 eurot, ent siiski…
Päeva jooksul tehakse miljoneid ja miljoneid päringuid ning antud summad hakkavad suuremaks kasvama.
Lennupakkumisi otsivatel lehtedel, näiteks Fly4free, võib mõnikord komistada “vägevate” hindade peale, mis peaksid vilunud lennuhundil häirekellad tööle panema.
Teame ju seda, et Momondo ja Skyscanner võrdlevad palju usaldusväärseid piletisaite.
Kui üks sait on ikkagi teistest mitukümmend eurot või lausa paarsada eurot odavam, siis üldjuhul on praktikas tegu kehtetu hinnaga.
Lihtsalt hinnavõrdluses pole veel maksumused uuenenud. Välja klikkides ja lähemalt uurides selgub, et selle hinnaga ei saanudki diili postitamise hetkel seda lendu osta.
Ja see on nõme. Jällegi lisatakse teadlikult selliseid lennupakkumisi vaid ühe eesmärgiga: saada rohkem klikke nii enda veebilehel kui otsimootorites. Muul juhul on see puhas laiskus.
#3: Jäetakse väljalennu alguspunkt märkimata
Jälle läheb see kategooriasse, kus jäetakse midagi meelega mainimata, et inimesed hakkaksid vaid isukalt klikkima.
Näiteks pannakse pealkirjaks “Odavad lennupiletid Taisse alates 489 eurost”. Aga kust kohast küll?
Kui sa elad Võrus, siis võib-olla sa eelistad siiski lennata Tallinnast või Riiast, mitte Helsingist.
Aga kui näed suurepärast hinda, siis läheb ikka peale klikkimiseks ja veendumiseks, et tegelikult ju kasutu lennupakkumine.
#4: Ei mainita otsimootori iseärasusi
Vahel lisatakse lennupakkumine täiesti heatahtlikult, ent välja kukub jama.
Täiesti võimalik, et lennudiilide otsija arvutis on odavaim hind kenasti näha.
Aga kui sa vaatad seda ise mobiilist, siis ei tule seda üldse ettegi.
Sel juhul oleks oluline pöörata juba enne kuupäevade-hindade vaadet tähelepanu võimalikult probleemile.
Vastasel juhul võib jääda soodsa hinnaga pileti ostmata huvilisel, kellel tegelikult oleks pakkumisest suurt kasu olnud.
Piisab diilisaitidel kasvõi sellest, et lennudiilide postitamisel kontrollida enne tulemused nii arvutis kui mobiilis topelt üle.
#5: Manipuleeritakse lühinägelikult sihtturgudega
Mõnikord on tõesti odavam osta lennupilet näiteks Prantsuse või Itaalia saidi kaudu, mitte Eesti ega Soome.
Sellised reaalsed hinnaerinevused võivad tõesti ilmneda lennufirmade broneeringusüsteemide keerukate algoritmide tõttu.
Aga vahel muudetakse lühinägelikult leitud pakkumiste sihtturgu, et näidata potentsiaalsetele broneerijatele 5-10 eurot odavamat hinda.
Kui seda on pimesi tehtud, siis võib Eestist saidile liikudes muutuda automaatselt hind kallimaks või pole seda üldse saadavalgi.
Praktika on näidanud, et odavlennufirmade puhul on selline lähenemine üsna kasutu: vähe stsenaariume, kus reaalselt keegi midagi odavamalt broneerida saab.
Arukas on lennupakkumiste lehtedel kasutada sihtturge reaalselt vähemalt 30-euroste hinnavahede puhul koos Star Alliance/SkyTeam/oneworld kombinatsioonide puhul ja lõpphinna kontrolliga.
Vastasel juhul jagatakse õhinal lennuleidu, mille puhul jääb reisisõpradel mõru maik suhu, kuna tegelikult pole sellise hinnaga lendu võimalik normaalselt broneerida.
EKSTRA: Lennuleius asendatakse kitsas sihtkoht laiema piirkonnaga
Selles oleme ise ka süüdi. Aga pole üldse veendunud, et seda peaks muutma.
Kunagi kirjutati selline kommentaar.
Õigem oleks reklaamida Napolisse, mitte Amalfi rannikule. Kus seal rannikul see lennujaam on?
Ja meie vastus oli selline.
Tõsi, Napoli lennujaam pole mingi betoonist platvorm Amalfi ranniku kaldal. Aga kuna sellise hinnaga Napoli lennud on soodsaimaks õhuväravaks Amalfi piirkonda, siis reisiplaanide sütitamiseks toome välja veidi laiema vaate.
Idee on lennuleidude pealkirjastamisel tõesti inspireerida, mitte kedagi eksitada.
Aga proovime asja tõsiseltvõetavana hoida.
Kui ikkagi tulevad müügile 20-eurosed edasi-tagasi lennupiletid Stockholmi, siis me ei pane pealkirja Tallinnast Åresse, et kuule, saad ju rendiautoga sinna sõita. 😅