Ryanairiga lendamine – vajalik teave muretuks reisiks

 

Aeg-ajalt on internetiavarustes näha Ryanairi pettunud klientide kirju, kes maksid oodatust rohkem või sattusid muudesse sekeldustesse. Loodame, et pärast selle loo lugemist meie sõpradel Ryanairiga lendamine ebameeldivaid kogemusi ei too!

Uuendatud: September 2018

Ryanair ja pardalemineku järjekorras seismine
Ryanairi kurikuulsad järjekorrad algavad tihtilugu tükk aega enne pardalemineku algust. Vahel pole isegi töötajat väravas seismas, aga inimesed on juba agaralt järjekorda võtnud. Käitumine pärineb ajast, mil Ryanairi lendudel polnud kindlaid istekohti ja inimesed mõtlesid hirmuga, kas nad ikka saavad oma perekonna või sõprade juures istuda. Lisaks sellele on ju paljudel isiklik eelistus akna või vahekäigu ääres istumiseks. Tänasel päeval saab iga ostetud Ryanairi piletiga automaatselt määratud istekoha, mistõttu pole mõtet pikalt püsti seista ja oodata võitlust istekoha pärast.
Aga… Siiski on üks põhjus, mille pärast tasub järjekorras seista. Kui sul on kogukas käsipagas (ja kohustuslikesse mõõtudesse mahtuv), siis viimasena lennukisse jõudes ei pruugi sinu istekoha juures enam pea kohal asuvates pagasisahtlites ruumi olla. Väiksema käsipagasi saab mugavalt esiistme alla või jalgade vahele paigutada.

P.S. Mõnikord võivad lennujaama värava töötajad otsustada, et peaksid käsipagasi ära andma, kuna pagasisahtlites lihtsalt pole rohkem ruumi. Loomulikult ei pea sellise teenuse eest lisaks juurde maksma ja lennu lõpus on võimalik oma käsipagas mugavalt (või vähem mugavalt, kui peab millegipärast tükk aega ootama) kätte saada. Alates 1. novembrist 2018 kehtib see juhul, kui oled soetanud õiguse suurema käsipagasi lennukisse võtta. Kui mitte, siis pead igal juhul juurde maksma suurema pagasi eest, allpool sellest lähemalt.

Tüütu tegu pagasiga
Ryanairiga lendajatel on palju lugusid, mis seonduvad pagasi ja lisatasudega. Kõige lihtsam viis on Ryanairi käsipagasi reeglid enne lennupiletite ostmist korralikult luubi alla võtta. Teeme selle praegu ära! 2018. aasta septembri seisuga on reeglid järgnevad:

Alates 1. novembrist 2018 tohib pardale võtta väikese käsipagasi
(40 cm x 20 cm x 25 cm). Suurema käsipagasi (tavaliselt ratastega,
max 10 kg, 55 cm x 40 cm x 20 cm) saab lisatasu eest pardale
võtta. Lisatasu broneerimisel 8 EUR, pärast broneerimist 10 EUR,
lennujaama check-in kassas 20 EUR ja väravas 25 EUR. Enne 01.11.18
tohtis suurema käsipagasi väravas tasuta ära anda.

Käsipagasiga reisimise kohta loe siit.

Lennukisse eest või tagant?
Alati kontrolli enne pardaleminekut piletilt üle, kas peaksid sisenema lennukisse esi- (FRONT) või tagauksest (REAR). Äärmiselt ebameeldivaks võib kujuneda avastus, et oled sisenenud tagumisest uksest, kuid istekoht astub pigem esiukse läheduses. Liiga palju trügimist!

TÄHELEPANU! Reisitark lehelt leiad kõik reisidiilid ühest kohast. Jälgime erinevaid lehti, kontrollime hindu ja postitame leitud lennupakkumised. Viimaste aastate jooksul oleme jaganud selliseid pakkumisi: edasi-tagasi Tallinnast Maltale 23 eurot, Tallinnast Küprosele 34 eurot, Tallinnast Londonisse 20 eurot jne. Hakka kohe jälgima: vajuta siia Reisitark lehele minemiseks või vajuta siia meie Facebooki külastamiseks!

Võta suupisteid kaasa
Üldiselt on Ryanairi pardamenüüs kõik tooted kõvasti kallimad, mistõttu on kasulik omal käel snäkke kaasa võtta. Näiteks lennates Londonist Marokosse või Kanaari saartele on suure tõenäosusega tühi kõht garanteeritud, kuna lend kestab üle 3 tunni.

Lennu peal igavust peletamas
Pikematel Ryanairi lendudel on sarnaselt lühematega ainsaks meelelahutuseks lennufirma pardaajakiri The Ryanair Magazine. Istmete seljatugedel puuduvad ekraanid, kust oleks võimalik filme vaadata või mänge mängida. Seega on kasulik võtta kaasa isiklikku meelelahutust, näiteks raamatuid, e-lugeja, nutitelefoni ajaviitega täita jne.

Kuulujutud või kasulikud nipid?
Internetis levitatakse soovitust, et kui teha mobiiliäpi kaudu check-in 12 tundi või vähem enne lennu väljumist, siis peaaegu alati on võmalik saada kiirem pardaleminek ehk priority boarding tasuta. Teisisõnu leiab pardakaardi pealt üllatuseks Priority Q märke, mille olemasolu korral on lubatud kiiremini liikuvast ja lühemast järjekorrast pardale minna (muidu on Priority Q lisatasu eest). Arvesta, et tegu on pigem tavapärase kuulukaga, mitte reaalse infoga. NB! Uus info! Netiavarustes ringlevate kõlakate järgi tuleb nüüd lisaks välja printida pardakaart, ainult mobiiliäpis Priority märget ei ilmu.

Kampaaniad, kampaaniad, kampaaniad…
Ryanairi odavaid lennupileteid võib üldjuhul hankida kahel viisil.

a. Uute lennupiletite müüki tulemisel on hinnad alguses madalamad ja muutuvad kallimaks vastavalt sellele, kui palju on odavama hinnaklassiga pileteid läbi müüdud.
b. Ryanair korraldab aeg-ajalt kampaaniaid, mis keskenduvad üldjuhul konkreetsest riigist või regioonist algavatele lendudele. Näiteks on paari päeva jooksul Suurbritanniast paljud sihtkohad -20% odavamad.
c. Odavlennufirma soodusmüükide repertuaaris on regulaarselt suured kampaaniad, mille käigus väljastatakse näiteks 1 000 000 piletit üle terve lennuvõrgu keskmisest tunduvalt soodsamate hindadega.

Lennujaam keset põlde ja kasvuhooneid
Ryanairi lennupileteid hankides tuleb alati välja uurida, kas sihtkoha nime taga on ikkagi linnale lähedal asuv lennujaam. Paris Vatry lennujaam asub Pariisist 210 kilomeetri kaugusel, Oslo-Torp on Oslost 117 kilomeetrit ja Frankfurt (Hahn) lennujaamast Saksamaa ärikeskuseni on üle 100 kilomeetri. Tihti on lennujaama üllatava kauguse asemel äriplaani nägevate firmade juhid avanud liine saabuvate lendude terminalide ja kesklinnade vahel. Transport võib olla kallis, ent tihti pole rendiauto kõrval muud valikut.

airport-746174_1280

Kuidas Ryanairi mõista?
Ryanair on lennufirma, mille eesmärk on võimalikult odavaid lennupileteid pakkuda. Odavate lennupiletite pakkumise eelduseks on kulude kokku tõmbamine. Näiteks peavad reisijad ise pardakaardi välja printima, reisima eelistatavalt käsipagasiga ja lennukis tasuta toidust ilma jääma. Siiski Ryanair pakub kõiki neid võimalusi, ent nende eest tuleb maksta. Pardakaardi lennujaamas väljastamine on lisatasu eest, äraantav pagas maksab ja lennukis saab süüa osta. Probleemid tekivad tasuta täiendava teeninduse ootamisel või reeglitega mitte kursis olemisel. Ryanairi eesmärk on reisijaid võimalikult odava hinnaga punktist A punkti B toimetada ja seda isegi juhul, kui reisijad peavad selleks lennuki ees külmetama. Vaatamata jäikadele reeglitele on Ryanair viimase aasta-kahe jooksul teinud mõningaid suhtekorralduslikke ja praktilisi muudatusi, mis on viinud selleni, et tegu pole avalikkuse silmis enam niivõrd ebasõbraliku firmaga. Lihtsalt saad seda, mille eest maksad!

Odavlennufirmadega reisimise kohta loe siit.